25 Julai 2011

Dah pandai makan pecal sudaaa...

Pecal??...tetibe jew aku teringat kan pecal (perut tgh lapar ni)
korang tau tak ape itu pecal???
tak tau ??....
haa...pecal ni cam kerabu jgak la 
sayur celur (kcg pjg, tauge, timun, pck ubi kayu + tauhu)
makan ngan sambal (kuah)
cume dia ade kuah jew..
kuah dia cam kuah kacang / gado2..



aku kenal pecal ni sejak kenal my asben la...
my asben 'jawanese'...hehe
dialah yg memperkenalkan makanan ini kpd aku..
kalu tak mesti aku tak dapat rase...mkin tak kenal pon
1st makan cam ok jew
sekarang.....bertambah2 la plak
sedap....


kenduri hari tu mak ade wat pecal...apelagi, makan sampai puas
sampai my asben tergelak tgok aku makan..
kat sini susah nak dapatkan pecal yang sambal nye best...
mak tempah jew kuah dia 
ngan Mbah(nenek dlm bhs jawa) Mar kat Sabak Bernam
tinggal bancuh ngan air panas jew 
sambalnye sedap sangat...kalah sambal pecal yg mak wat...hehe
tu pun aku suh mak order lagi untuk makan puase nnt..
korang sumer cubela rase yea...kat pasar malam ade jual

2 ulasan:

Mitch berkata...

pecal mmg sedap! bapak saya 'jawanese' dari sabak bernam juge! so kene blaja makan mase kecik dulu.. =)

Siti Asiah berkata...

Pecal and 'jawanese' mang xbleh di pisahkan ibarat irama dan lagu, yummmy...