28 Julai 2012

:: Baby Liquid Cleanser | Sebamed ::

Salam uols...

Anakku Aira ade masalah dengan penggunaan mandian
Hari first aku mandikan dia dengan mandian Head To Toe jenama Pureen
Pastu naik biji2 merah...cam ruam tu
Habis satu badan...kesian dia
So,aku tak guna la sabun time mandikan dia
Tapi tak tahan la 
bau masam la plak...bau susu yg tumpah2 kat lehernya tu
Aku guna plak Head To Toe jenama Johnson & Johnson
Kot2 ok...tapi same gak...
Petang tadi aku minta asben belikan mandian yg jenama Sebamed  
Arap2 ok la coz barangan Sebamed kan tanpa sabun...
sesuai untuk bebi yg baru lahir
sumber:google image

4 ulasan:

Ardini Humaira berkata...

betul tu.. setengah baby alah dengan mandian.. adik dni dulu alah dengan anakku... so tukar guna johnson okay lak pastu

mums shuib berkata...

Akak, Qalish dulu dekat sebulan baru sy gune mandian n shampoo...org kate bby baru lahir kulit halus..takut xtahan ngan mandian..waktu tu masam pun masam la coz xberani nk gune lg.. Satu lagi Qalish pon pernah guna mandian jnis seba med ni..Losyen pon gune sebamed..

Siti Asiah berkata...

ARDINI HUMAIRA : ingatkan dia ok cam kakak dia dl, tu yg bl mandian biase jerk...dni bl mandian ape utk bb?

MUMS SHUIB : tu la, tp masam sgt la Zie...hihi...wangikan SEBAMED ni...(",)

puanbee berkata...

salam , baby awak .. mungkin sama dengan anak saya no 2 , semua jenama sabun baby , syampo dan bedak dia tak boleh pakai , ada biji2 merah , kalau di pakaikan juga , biji merah tu bertukar jd luka. So saya waktu tu memang tak pakaikan dia apa2 ... dah umur 3 tahun baru hilang tapi kena pakai sabun lifeboy aje .. kalau pakai jenama lain , ruam timbul semula ..