25 September 2012

:: Botol Susu NUK ::

Salam...

sumber : Google Image
Korang pernah tak dengar botol susu jenama NUK?
Made in Germany
Aku 1st time dengar & jumpa ngan botol ni
Itupun sebab my baby Aira tak nak minum susu botol
Macam2 dah aku beli...Avent,Doc.baby,Pureen
Tapi semuanya dia tak nak

sumber : Google Image

Nak dijadikan cerita time pegi Aeon Rawang hari tu
Aku pusing2 la cari puting lembut sikit kot2 Aira nak minum pasni
Jumpa la ngan puting NUK ni
Aku pun beli la 1 pack.Ade 2 puting
Harganya lebih kurang harga puting Avent jerk
Bleh tahan la...
Alhamdulillah Aira nak minum guna puting ni

Tapi susah la plak coz tumpah2 plak susunya sbb aku tak beli botolnya sekali
Aku just beli putingnye jerk....ingatkan boleh guna ngan botol lain
rupenya tak boleh....maknye pon
Rabu lepas baru la setel masalah Aira ni...hihi
Aku beli 2botol NUK ni skali ngan puting kat SOGO
Dapat satu bib free 
Yang paling pentingnya botol ni BPA FREE

Tengok tu Aira dah pandai pegang botol sendiri...kemain ye Aira...(",)
Alhamdulillah skang Aira dah biase ngan botol NUK ni
Takde la aku risau nak tinggal dia kat taska nanti
Tinggal 2minggu je lagi aku nak naik pantang
skang aku dok pikir pasal nak handle EBM plak ni
Aku kan budak baru belajar...harap2 ok la
stok pun bertambah dah tu...hihi
Rezeki untuk Aira....
Moga dipermudahkan segalanya


12 ulasan:

Rosmawani♥ berkata...

Haa lepas ni kna bg botol ni jerlah... Xpe, demi anak kan..sib baik jumpa jgak botol die nak... :)

LYAfrina berkata...

tahu psl botol ni..tp x pnh guna..tp puting..mmg lya guna putong orthodontik ni utk asya sjk lahir lagi.. bgus utk elak kembung perut & puting ni anti colic klo x silap.. lya gna brand fiffy-germany..kaler putih

Siti Asiah berkata...

ROS : tu la ROS naseb baik jumpe,AIRA ni jenis on/off ngan botol..pening ase

LYAfrina : a'ah puting ni anti colic, o...macam2 ade kat pasaran kan LYA...(",)

Nur Salwa berkata...

insyaAllah mesti boleh.. awl2 naik keje mmg agak risau nak uruskan ebm, lelama nnt. biasa.. :)

Zie Madini berkata...

tak pernah plak zie dgr brand ni. tp ailike puting botol susu ni. cam puting ibu. hehe

Fiza Rahman berkata...

Biasa tengok brand ni, tapi tak pernah beli lagi botolnya.

Wah...selamat kembali bekerja lah yer. Tak per, dah lama2 nanti biasalah tu handle EBM.

oshin-jamel berkata...

x pnh dgr jenama nie..bentuk btl pon chumel aje..hehe...mahai x?oshin guna mam aje...

Mimie berkata...

tak penah dnga lg nme botol NUK nih

IntaNBerliaN berkata...

oklah kalu aira nak minum guna botol susu ni kan.. lega sikit dah jumpa botol yg dia nak :-)

dalila berkata...

skrg guna botol NUK tpi puting picion.. :)

ummufathi berkata...

oo..aira guna botol tu ek..nnti nk try cari la..sbb wafa' tak nak hisap botol...pening la umminye kena keluar setiap 2 jam nk direct bf..sib baik pengasuh depan sek je..leh gak lari2 jap..huhu..

Siti Asiah berkata...

UMMUFATHI : kejap je Aira nak guna tl ni kak. dalam seminggu dua pastu tk nk balik. sy blka puting MAM baru ok sampai sekarang...cubalah kak mesti wafa' ok...;)