20 April 2012

:: Zoo Negara ::

Salam uols...:)

Awal April lalu,
aku bawak anak dara aku pegi ke Zoo Negara
Korang nak tau kenapa?
Sejak awal tahun agi dia bising dok cakap
nak tengok zirafah
Nampak jer zirafah, mesti cakap jom la ibu kte g tengok Zirafah
So, aku pun suh dia menabung tuk pegi tgok zirafah
Sebenarnya tabungnya tak penuh lagi
Tapi disebabkan asben aku ade kelapangan
So, kiteorang bawak la dia g wat
 'LAWATAN' ke Zoo Negara...hihi
Teruja giler dia bila sampai kat zoo tu
Terus tanya '' ibu, mane zirafah?''
Kiteorang pun terus pegi cari zirafah dl 
Walaupun kat depan tu kteorang jumpe harimau dulu
Nampak jer zirafah, terus dia lompat2 gembira
Suke sangat....
dia cakap ''leher zirafah panjangkan bu, betul cikgu cakap''
Lama kiteorang dok tengok zirafah 
coz dia tak nak pg tengok binatang lain
Dia cakap dia nak tengok zirafah jerk
Aduhai kakak....lawak betul la
 Pas baba dia pujuk 
baru la ok nak jalan tengok binatang lain plak
Bila time tengok gajah, kemain lagi posing
Tak takut pun cz dia dah pernah tengok gajah dah sebelum ni
kat Kuala Gandah.


4 ulasan:

~ ADANDO ~ berkata...

Yup...Seronok dapat memenuhi kehendak anak,
Sure anak anak teruja bila binatang yg selalu dia tengok melalui mata sekarang dah ada didepan mata.

Siti Asiah berkata...

Adando : Terima kasih sudi singgah kat blog saya...:)

Tu la ...suke sangat dia bila zirafah tu kat depan mata...:)

nur anis berkata...

huhu..suka zirafah ye...

izan mama mia berkata...

anak mmg suka pergi zoo tapi masa pergi dulu xsempat masuk sbb dah petang..dapat ler tgk gajah dari luar..huhu..