28 November 2013

:: Amalan 5S di Tempat Kerja ::

Salam uols…;)

Kat ofis Asiah baru nak mula guna kaedah 5S uols. Untuk pengetahuan korang amalan 5s ni ialah kaedah@ alat pengurusan yang boleh mewujudkan persekitaran di tempat kerja berkualiti yang selesa, kemas dan selamat di dalam organisasi dan menentukan kepatuhan kepada piawaian serta dapat memupuk usaha penambahbaikan yang berterusan. Untuk keterangan lanjut korang boleh klik SINI
5s ni ade 5 step uols iaitu SISIH,SUSUN,SAPU,SERAGAM & SENTIASA AMAL . Ofis asiah in progress lagi 5S ni. Target masa 6 bulan untuk dapatkan sijil 5S ni. So, perkara asas yang patut kami buat untuk amalan 5s ni ialah pergerakan staf & drawer organizer…Alhamdulillah di atas kerjasama semua, dua perkara tu berjaya dilakukan... (",)

Pergerakan staf : kami guna kalendar buat pergerakan staf ni. Kpd korang yang sedang wat 5S kat ofis korang boleh la kalau nk buat camni...hehe
Drawer organising
Dah siap letak dalam laci dah...:)

Note : paling suke pergerakan staf tu, cantik sangat design yg bos Asiah buat...;)



5 ulasan:

♥ ROS ♥ berkata...

Suka tgk tmpat kerja kemas.. Bru smangat nk buat kerja kan :)

LYAfrina berkata...

kat ofis lya xde pon join amalan 5S ni..kna kretif jugak kan, Apa2 pon selamat b'5s ye... nanti tunjukla hasil kseluruhan..

msredcheesecake berkata...

Sama cam kerajaan la.... 5 s ni...

Cik Mun berkata...

semoga berjaya..hehe

Siti Asiah berkata...

ROS : Aaah ROS semangat jerk nk wat keje, tenang jerk...;)

LYA : aah LYA kn kreatif banyak, nnt suh pihak atasan mohon ngan MAMPU utk wat 5s ni...sonok

MSRED : Aah, Asiah bwah KPM...;)

CIK MUN : thanks Mun...;)