30 Oktober 2014

:: Nasi Goreng Kampung Adabi ::


Salam…J

1st time Asiah masak nasi goreng guna perencah uols. Ketagih la plak. 
Alkisahnya camni, Asiah teringin nak makan nasi goreng kampong yg ori tu
(warna putih, ade kangkung, ikan bilis & telur). Nak buat sendiri rasanye tak sama ngan yang tekak nak, makan kat kedai pun dapat nasi goreng yang letak sayur sawi, letak kicap plak tu. Tak puas hati jugak. So, terjumpalah perencah nasi goreng ni kat kedai runcit. 
Balik umah try masak. Wah, sedapnye…3 hari berturut2 Asiah masak. Nasib anak2 & suami redha je peel ibu dia ni…haha. 1 peket tu cukup untuk 1 pot beras je. 
Kalau lebih nanti nasi goreng korang tak rasa perencahnya. 
Panaskan minyak letak lauk kegemaran korang & baru letak perencah ni. Jangan guna api besar tau. Nanti perencah ni hangit. Perencahnya cam perencah Maggi tu, tapi lagi halus & kering. Perencah ni berbentuk serbuk.

Korang cube lah, pasti puas hati…teheeJ

Kali ke-3 masak, kangkung dah habis...hehe



4 ulasan:

Norhasniza Khalid berkata...

waahh.. sedapnya... :)

LYAfrina berkata...

senang & mudah

Puan Jiha berkata...

tetibe teringat iklan 'hei nasi goreng!!'

Siti Asiah berkata...

NORHASNIZA KHALID : Nanti cube ye Norhaniza...;)

LYAFRINA : Pejam mate je masak Lya, hehe

PUAN JIHA : hihi...:)