5 Januari 2012

:: Alhamdulillah Dapat Jugak Akhirnya ::

Misi aku balik kampung kali ni nak cari makanan
yang menjadi igauan sejak dua menjak ni....hihi
Korang nak tau aper??
Makanan biase jer ...
ikan puyu masak lemak, aiskrim potong, lokcing & jeruk celagi
Alhamdulillah misi aku berjaya dengan izin ALLAH...:)

SUMBER : Google Image
Ikan puyu paling susah nak dapat, sari sebelum aku nak balik selangor baru dapat
Apelagi aku wat masak lemak ler...aku sediakan bahan2 ma aku yang masakkan
Kalau aku yg masakkan mesti kuahnya berketul2...xsedap,
naseb ma aku sihat walafiat sekarang...leh masakkan ikan puyu untuk aku...:)
habis 2pinggan aku makan...
kecur air liur bila ingatkan balik..hihi

Eskrim Sabun@Eskrim potong pon susah gak nak dapat 
2 hari sblum aku nak balik selangor baru dapat
Aku suh adik aku g kejar motor eskrim tu...hihi
dapat perisa pandan & jagung jer, 
Perisa keladi dah habis...aku suh adik aku beli 2 ketul panjang eskrim ni..
Puas hati makan...:)

 3 tempat aku beli jeruk celagi(asam jawa muda) ni
Kali ke-3 beli baru kene ngan selera aku...habis semangkuk aku makan...
Kat kelantan jer ade jeruk  ni aku rase...
tak pnh jumpe pon kat pahang nie.


Selalunyer aku p beli lokcing kat Tanah Merah, 
tapi kali ni aku just beli kat Rantau Panjang jerk
My hubby lotih nk drive ke sane coz ari ujan jerk sepanjg kiteorang balik saner
Rasenyer pon kureng sikit la...tapi sedap jugak la...;)


Kali ni aku try eskrim paten baru...name dia Eskrim Campur 
Kat dalam tu ade pulut, roti, kacang, jagung, cincau & eskrim
Rm 2 satu...sedap, rase lemak2 eskrimya ...nyum2
Balik len kali leh makan lagi...:)

Kalau korang nak merase makanan ni sumer
Jomla p jalan2 kat Kelantan yea...;)


Kredit to Google Image(GI)
Semua pic.amik kat GI


5 ulasan:

sizuka[Izzati] berkata...

waaaaa sedapnya.terliur pulak :P

my sayang berkata...

pelik2 betul mkn nyer yek.. errmmm jgn ngidam tak tentu pasal dh la kan... huhuhu..

efa fairuz berkata...

wahhh ore kelate jgk nih.. hihi

Siti Asiah berkata...

Efa Fairuz : Efa ore klate ko?? patutla come lote...:)

♥ ROS ♥ berkata...

Wah satu gu la kita.. Ros bru balik bbaru.. Duk tringin nasi belauk.. Hahhah