4 Januari 2014

:: Ayam Grill BBQ ::

Salam...:)

Korang masak ape hari ni?kalau belum masak & xde idea nak masak ape. Bleh la cube resepi ayam bakar yang Asiah wat ni. Insyallah sedap hingga menjilat jari...:)
Asiah amik resepi kat SINI
Senang je uols, jom kite tgok bahan2 ye kot2 semua dh ade kat dapur korang. 
Lagi senang kan...:)

Bahan :
 1 ekor Ayamg(ptg halus/potong mcm biasa)
1 botol kecil  Sos tomato 
Jus lemon(asiah guna limau nipis je)
Minyak zaitun(asiah guna myk msk naturel)
serbuk cili
madu
1 sd kcil lada hitam
3 ulas bwang putih(tumbuk halus)
Halia(tumbuk halus)
4 kiub Stok ayam maggi
Sedikit air bikarbonat soda
* bahan2 ni ikut brapa byk ayam yg korang nk perap yea...:)

cara :
Campur je semua bahan2 di atas & perapkan ayam paling kejap 2jam.Lagi lama lagi sedap.
Asiah perap pagi & tghari bakar
Asiah guna pemanggang ajaib je uols, lagi senang nk bakar ayam ni.

Inilah dia menu yang Asiah masak kalau rase nak makan ayam bakar. 
Cik Abe suke & anak2 pun sukeeee...Asiah makan ngan coselow & tomato@terpulang ngan korang nk makan ngan ape. Nak makan ngan nasi pun sedap....;)




2 ulasan:

Cik Mun berkata...

sedapnyeeee..

Siti Asiah berkata...

CIK MUN : Memang sedap...;)