13 Februari 2014

:: Ajar Anak Makan Buah ::

                                                                            Salam…J

Alhamdulillah Aira & kakak jenis yang suka makan buah. Setakat ni diaorang suka makan buah pelam, anggur, rambutan, durian, pisang, apple & lai. Paling diaorang suka makan buah pelam,pisang & anggur. Baba dia suka melayan anak2 makan buah. Kalau buah anggur tu babanya buang kulit & potong kecik2 supaya senang anak2 nak makan. Asal makan buah anggur je mesti anak2 akan cari babanya cz ibunya 
xbape rajin nak mengopek kulitnya tu…huhu
Mula2 kita kene ajar & paksa diaorang makan buah & bagitau kenapa kena makan buah. Lama2 diaorang suka. Bagitau jerk walaupun anak kita tak faham. Lama2 anak kita akan suke makan buah…inilah cara yang Asiah praktikkan untuk adik & kakakJ




4 ulasan:

Knor berkata...

assalamualaikum

comel aje adik tu..samalah satu family knor juga suka buah..tak kira buah apa pun..hantu buah..

msredcheesecake berkata...

anak sy lelaki, payah betul nak motivate dorg makan buah...

Mimi Azirah berkata...

Alhamdulillah anak anak sy suka mkn buah...

LYAfrina berkata...

buah mmg bgus utk kanak2.. membekal vitamin n elak sembelit jugak.. asya pon suka mkn buah,. klo ada y x suka mkn sayur, leh j ganti dgn buahan hijau kan..