17 September 2011

:: Cerita anak kecil ::

 Mood raya ade lagi tak???
Ade lagi???
so, apelagi...crite tentang raya la lagi...hehe
hari nie aku nak bercerita ttg anak2 buah aku yg tak seberapa nie...:)

Nina,anak buah aku yang pertama...
umo 13tahun..
ini merupakan Aidilfitri yg ke 8 tanpa ibu tersayang
Dr kecil dia dibesarkan oleh nenek dan opahnya
sekejap aje dia merasa kasihsayang
dari ibunya...
Yg berbaju melayu tu plak, anak buah aku yang kedua
dia pun anak yatim cam Nina
dah darjah dua dah ...
Tahun ni Idham beraya tanpa emak disisi..
emak dia meninggal akibat BREAST KANSER
awal tahun nie...:(

budak2...tak paham lagi erti kehilangan...
yang dia tahu, main je la...
ayahnya la yang merasa kehilangannya..

yang baju oren ni plak Mirul
anak buah aku yang ke-3
dialah yang paling debab setakat ni...
sama umo ngan anak aku Fiqa..3 tahun
tapi beratnya...31kg..amik kau
kalah berat abg Am nya yg darjah dua tu..
dah kene pg jumpe pakar dah...
over weight...
makan jew dia tahu..
mbah(nenek dlm bhs jawa) dia ade stall jual makanan
org datang makan, dia pon nak makan jugak
kalau tak bagi...menangis cam kene dera..
mak dia layan je la, tu yg jd bdn camtu
huhu.....

Inilah anak buah aku yang paling tecik setakat nie...
Alya...setahun lebih
time kecik dulu, senang je jaga letak jew
kat tilam, buatla ape keje umh pun boleh
sekarang, nak membontot mak dia la
 kejenya....ragam org nak membesarlah katakan..
ye Liya yea...:)

Moga kalian semua cepat membesar dan berjaya dalam hidup...
menjadi anak2 yang berguna kepada kuarga
agama dan negara...amin













6 ulasan:

anggunpesona berkata...

Salam kenal.
Itulah dunia kanak-kanak. Bermain dan gembira.Kalau tak dapat yg dihajati mereka menangis dan merajuk. Comel-comel anak sedara Siti ye.

siti asiah berkata...

Salam kenal jugak...:)
Time kasih sudi review blog sy...
Chubby2 semua...cukup makan..hehe

Redbloodsnow berkata...

wahh...still in mood raya ek. zie lak lamaaaa dh mood raya ke laut. hee hee :P BTW, mereka semua COMEL! :)

Kakzakie berkata...

Sedihnya bagi anak saudara yg yatim itu. Sayu pulak kakak bila bayangkan dia hdiup tanpa belaian kasih dai ibu. Walau ada nenek dan ayah tetap nuraninya terasa tak sama anak-anak yg lain.

cik aida berkata...

salam perkenalan jugak akak...erm, akk keje kat kmtph ker??rndu giler kat kmtph.....

Siti Asiah berkata...

ZIE : zIE tengah mood nak naik pelamin dah tu..tak sabr nk tgok Zie jp pengantin..:)

KAK ZIE : tu la kak...diaorg tengah mbesar...tapi tanpa ibu dcc...kiteorg la yg kn bg semangat kat dia..

CIK AIDA : a'ah akak kj kat library KMTPh...tu yg jumpe buku Aida tu...hihi