6 April 2012

:: Aduhai Sedihnyer ::

Salam Jumaat uols...:)

Petang semalam my hubby ade cite yg mertua aku ade telefon dia.Mertua aku tanya balik tak minggu depan coz mak sedara kiteorang ade wat kenduri tahlil ..My hubby cakap balik, Sabtu baru balik...mak mertua aku cakap...
' Balik hari Jumaat la dik(panggilan utk my hubby)...tido kat umah mak semalam, mak rindu kat korang...dah lama dah korang tak balik'...sebak dada bila dengar my hubby cakap camtu...langsung kuar airmate...last kiteorang balik sane awal bln Januari haritu...

Time aku keje kat sana dulu,Selalunya kiteorang balik dua minggu skali.Tapi sejak aku berpindah ke sini tahun lepas, tak dapat la balik 2minggu skali...tu yang dia rindu sangat tu...lagipun kat rumah tu dah xde orang dah...kalau dulu ade gak arwah K.Nor & Anak buah aku Nina yg tlg dia wat keje rumah...kawan untuk bersembang...sekarang arwah dah takde,Nina plak tinggal kat asrama...so,sekarang rumah tu jd sunyi & sepi...:(
Pikir punya pikir terpaksa la aku amik cuti Jumaat depan demi mak mertua tercinta...mak sabar yea, tunggu kepulangan kiteorang....:)

'' Kasihnya ibu
Membawa ke syurga
Kasihnya saudara
Masa berada
Berkorban raga
Rela binasa
Berkorban nyawa
Tanda kasihnya
Kasihnya ayah
Sanggupkah berpisah
Dan kasih anaknya
Berkorban nyawa
Biar pun jiwa
Akan tersiksa
Ikhlas dan rela
Asal kau bahagia ''



Tiada ulasan: