9 April 2012

:: Bersyukur Sangat ::

Salam uols...

Hati aku tersentuh sangat-sangat bace kisah MUJAHIDAH SOLEHAH nie...suaminya meninggal disaat dia baru 2jam bersalinkan anaknya sekarang...
laju jer airmata keluar time bace kisah sedih Ummufathi nie...
Hati aku rase sebak sangat bace setiap entry dalam blognya...terkenang kisah petang semalam.

Semalam time aku n asben dok tengok tv...dia ade cakap..
' Kalau abang kene kursus SB tu time syg bersalin nanti, abang hantar syg kat umah mak yea'...
aku terus jer menangis bl asben cakap camtu coz time aku bersalinkan anak sulung pon camtu gak...time aku dalam pantang dia takde disisi...kene outstation 2minggu...
awal2 bersalin tu klu boleh aku nak sangat dia ade kat sisi...nak dia jg aku...kongsi pengalaman baru bersama-sama....tamak kan aku...
Dia pun cam tk tau nk watpe bl aku nangis...cuma dia ckp klu boleh abg tolak, abg tolak la...mang abg nak jg syg dalam pantang nnt...kitekan dah janji nk pantang kat umah kite nie...tapi kalau terpakse abg nak wat camner....aku masih menangis & senyap camtu jerk...kesian asben aku...aku wat dia serba salah..

Tapi bila aku baca kisah ummufathi nie...aku rase bersyukur sangat2 coz asben aku just kene pg kursus(kalau) jer...tapi asben dia ....tiada disisinya untuk selamanya...aku terus hantar mesej minta maaf kat abang & setuju ngan ape yang dia cakap petang semalam...
Buat ummufathi, saya sangat kagum dengan semangat dan kekuatan ummufathi....:)

1 ulasan:

mrs puex berkata...

salam kenal..

singgah sini n blogwalking anda..:D