20 Oktober 2011

:: Jering Rebus ::


Time syok  wat keje sambil dok layan Radio Pahang
Tibe2 deejaynye cakap tentang jering rebus...
Eeee....teringin la plak...:)

Korang pernah tak makan jering rebus???
Tak pernah???
Takpela, korang tengok gambar jer...:) 

Aku bibesarkan dikampung....pernah la makan makanan nie
Tapi  dah lame sangat dah tak jamah makanan ni
Time aku kecik2 (sekolah rendah) dulu jer
Dah besar2 ni tak pernah makan lagi....
Tak pernah jumpe dah pon

 Makanan orang dulu2 kot...org zaman skang dah tak makan dah.
Kalu suatu hari nnt aku mengidam nak makan jering rebus camne erk???
Kat mane nak cari???
Ngences la anak aku nnt..(berangan)

Aku tak penah wat pon...pernah makan jer...ma pon tak penah masak gak
Jiran aku dl jer yg suke bagi kiteorang  jering rebus nie...
Jering yg belum direbus

 Jering rebus ni dimakan bersama kelapa (ambil putih je) yg diletak ngan garam & gula.
Rasenye... lemak2  gitu...


p/s : Semua gambar dr Encik Google

2 ulasan:

Nazirah berkata...

busuk la buah jering..hehe

Siti Asiah berkata...

Nazirah : makan wat ulam mang busuk...tapi kalau yg rebus tak busuk...;)