17 Oktober 2011

:: PASAR PAYANG KUALA TERENGGANU ::

First time aku menjejakkan kaki ke negeri Terengganu...
padahal aku berjiran je ngan negeri PENYU nie
sampai sini pon sebab ade kursus kat sini minggu lepas...klu tak, bila ntah baru dapat sampai sini.
Hari last kursus kiteorang dapat balik awal, 
so kiteorang (geng2 MARAN) pg PASAR PAYANG jap cz dekat jer ngan tempat penginapan ...
berjalan kaki amik masa dalam 15minit jew...

rupenya Pasar Payang ni cam pasar kat Rantau Panjang, Kelantan jer... cumer yg lain sikit sbb kat sini ramai orang jual BATIK....banyak barangan yg berunsurkan batik(kain psg,seluar,baju,dll)
aku terpesona ngan keindahan batiknya...
cantikkan kain batik tu...macamane tak rambang mate nak memilihnya tu...hihi
aku tak shopping kain batik...member2 jer yg beli
aku just beli baju kelawar, seluar kain pelikat,dress tuk si bam2...keychain tuk ofismate
tu jerk yg sempat...
Beli kopok pun 3plastik jer...nak bl brg banyak2 payah coz naik bas
kalau nak shopping sakan kene pg ngan kete sendiri nnt..

kedai pakcik ni la aku beli kopok...:)

sebelum sampai Pasar Payang tu....ade sebuah masjid tau...berwarna putih...
cantik betul bangunannya
orang panggil masjid tu...Masjid Putih @ Masjid Sultan Zainal Abidin


aku tak sempat nak snap gbr  pun...semua gbr ni aku copy kat Encik.Google jerk
tenkiu En.Google...(jasamu dikenang)
sampai berjumpa lagi....:) 

 





Tiada ulasan: