17 Oktober 2011

:: Serasi Sehati ::


Setelah sekian lama aku tidak sempat untuk melayan hobi.
baru beberapa minggu nie aku dapat stat balik hobi lama aku.
Hobi aku adalah mentelaah 'Kitab'
Hehe...kitabla sangat...time aku sekolah dulu...ayah aku panggil novel ngan panggilan kitab
nk tahu kenapa???...

sebab....

selagi aku tak habis bace sesebuah novel tu...
pasti aku dk mengadap jer novel tu...hingga tk wat semua keje..hihi
ayah aku cakap mcm penting sangat novel tu...
sampai langsung tak boleh tinggal...
mcm bace kitab jer...klu bace kitab tu, ade la faedahnya jugak...

Sekarang aku dok layan novel SERASI SEHATI
by Nuriz Aida..
Baru sampai bab 28....tak sampai separuh agi...:)


 Inilah sinopsis novel ni.... 

''Demi insan yang melahir dan membesarkannya,
Balqis cuba menunaikan impian mereka.
Hubungan keluarga yang berantakan
harus dipulihkan kembali walaupun jalannya berliku....
Datuk, emak saudara dan adik kandung sendiri mengecamnya....
Namun di sisinya sentiasa ada Aiman, insan yg sempurna 
dlm sebuah persahabatan.Dia 'teguh' kerana lelaki itu......
Walaupun sedar Aiman tercipta utk Tengku Alisya, 
persahabatan mereka tdk pernah tercalar.
Ini kerana cinta Balqis berbunga untuk Hafizul....
Dalam perkenalan yg singkat, dia dan Hafizul merancang
utk mendirikan mahligai cinta.......
Tetapi ada sesuatu terdetik di hati 
Tengku Alisya dan Hafizul
Balqis serasi bersama Aiman. 
Dan Aiman sehati dengan Balqis.
Dalam menjaga hati insan yg disayangi, mereka semua terpaksa menipu dr sendiri. 
Sakit...itu sudah pasti.....''

Encik Hubby dah khatam dah novel ni...aku jer belum...hihi
Kalau dah habis bace...boleh la syg beli novel baru plak kan...
betul tak bang???...:)

Tiada ulasan: